Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Autor: 11:24 Budownictwo, Przemysł

Jak można sprawnie wykonać energetyczne świadectwo dla domu

Jedną z wielu spraw, jakie trzeba załatwić przy sprzedawaniu domu lub mieszkania, jest świadectwo energetyczne. Ten dokument wymagany jest w przypadku tego typu transakcji, podobnie zresztą jak w przypadku wynajmu. Budynki niedawno postawione powinny już dysponować świadectwem, natomiast właściciele starszych będą się musieli postarać o nie. Na szczęście obecnie nie ma żadnych problemów, aby to załatwić, ponieważ na rynku w naszym kraju działa dużo firm oferujących tego typu usługi. Przy wyborze firmy pasuje jednak na kilka ważnych rzeczy zwrócić swoją uwagę. W pierwszej kolejności osoba zajmująca się zleceniem musi posiadać do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym wypadku zrobiony dokument nie będzie miał ważności.

Dla niejednej osoby duże znaczenie będzie też miała cena, ale tu akurat sytuacja jest dość dobra. Z uwagi na dużą konkurencję ceny przygotowania certyfikatów cały czas spadają. Obecnie można taki dokument wykonać już za około dwieście złotych, jeżeli dotyczył on będzie niewielkiego domu czy mieszkania. Przy większych obiektach kwota może nieco wzrosnąć, ale z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużej mierze jest efektem tego, że wszystko można załatwić zdalnie. Żeby przygotować Świadectwo energetyczne lokalu nie trzeba będzie przyjeżdżać na miejsce i robić oględzin obiektu.

Wystarczy jeżeli właściciel podeśle wszystkie niezbędne dokumenty, oraz kilka zrobionych w odpowiedni sposób fotografii. To pozwoli na policzenie wszystkiego co jest potrzebne, i podesłanie opracowania zamawiającemu. Istotne jest przy tym to, żeby przesłane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu. Jeśli będzie inaczej i zostanie to wykryte, to trzeba się liczyć z jakąś karą. W zależności od potrzeb przygotowany dokument otrzymać można w wersji papierowej albo elektronicznej. W obu tych przypadkach powinien on zawierać wszystkie potrzebne informacje, w tym nadany w centralnym rejestrze numer. Ważność świadectwa wynosi dziesięć lat i po tym czasie trzeba go zrobić ponownie, chyba że w przeprowadzone zostaną w międzyczasie jakieś poważniejsze prace.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
(Visited 1 times, 1 visits today)
Close